четвъртък, 23 април 2015 г.

Кои са индивидуалните спасителни средства?




Кои са индивидуалните спасителни средства?

Когато става дума за спасителни средства на кораб те се делят на няколко групи. Задължително е да има спасителните пояси, спасителните ризи, хидротермокостюми  и термозащитни средства. Само при наличието на всичките тези системи и апаратура, един кораб може да отплава, в противен случай риск от поява на огнище, с което да не могат да се справи екипажа е голям. Преглеждат се всички защитни врати при пожар и системи, които да могат да сигнализират при проблем. Индивидуалните спасителни средства са предназначени да поддържат спасяващия се, така, че той да успее да се задържи над водата макар и за кратко време. В тези ситуации риска от преохлаждане е голям и също спасителните средства помагат в тази ситуация.

Може би се питате кои са най- старите спасителни средства? Е тук ще ви отговорим. спасителните пояси са едни от най-старите средства за индивидуално използване. Днешният развит пояс е кръг от твърд материал, който задължително е покрит със специална синтетична тъкан. Диаметъра на кръга е около 800 милиметра, а вътрешния диаметър - 400 милиметра. На тях са поставени и сигнални светлини и светлинни отражатели, които помагат изключително много при едно нощно търсене. На един кораб има всякаква сигнализираща апаратура при поява на пожар, където им  и врати устойчиви при пожар, които се задействат. Според изискванията на СОЛАС, всеки пояс задължително трябва да бъде направен от да масивен плаващ материал, който да може да поддържа на вода товар от най-малко 14,5 килограма и в никакъв случай да не се влияе от нефт и нефтопродукти, от които може да се запали. Цветът да бъде ярък и видим цвят. Напълно забранена е употребата в спасителните пояси на пълнежи от отпадъци, както и  от корк и др. такива. При поясите, които са от пластмасови или други синтетични съставки, задължително да запазват качествата и издържливостта при контакта им с морската вода или нефтопродукти. На всеки пояс да има  спасително въже. На всеки един борд да има поне по един спасителен кръг, който да е снабден с плаващо въже. С главни букви от латинската азбука се изписва на кръга името на кораба и пристанището на регистрация. Те се поставят на леснодостъпни места като на двата борда на кораба, към бордовете. Закрепването им да е такова, че при нужда да могат лесно да се вземат. Така се прикрепват, че да се осигури бързо и незабавно освобождаване от мостика. Виждали ли сте на живо подобен спасителен кръг? Колко дълго време бихте пътували с кораб?

Няма коментари:

Публикуване на коментар